موارد منع مطلق لیزر

موارد منع مطلق لیزر

عوامل مختلفی در موارد منع مطلق لیزر تاثیر گذار است که عبارتست از :

عفونت فعال

در شرایط عفونت فعال در محل ، لیزر نباید انجام شود این امر در مورد تمام انواع عفونت های ویروسی ، میکروبی و قارچی پوستی صدق می کند.

دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست ، مو و زیبایی جهت ارتباط می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید .شماره تماس ونک و شهر قدس به ترتیب عبارتست از : : ۸۸۶۴۲۴۱۳ – ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۱ – ۰۹۰۱۴۴۴۴۱۱۸

اختلالات ضمائم پوستی

زخم های حاصل از درمان با لیزر ، در حالت تجدید سطح تمام سطح پوست از عمق پوست به طرف سطح و به وسیله سلول های پیش ساز داخل فولیکول های مو و غدد سباسه و در حالت تجدید سطح فرکشنال از نواحی پوست سالم مجاور مورد ترمیم قرار می گیرند.بیماران مبتلا به اختلالات فولیکول مو و غدد سباسه ممکن است مشکلاتی در روند بهبود زخم داشته باشند مصرف رتینوئید خوراکی در زمان حال و یا گذشته اخیر ، معمولاً به عنوان مورد منع مطلق انجام لیزر های تجدید سطح پوست شناخته می شود اما در حال حاضر محل اختلاف نظر است.در مورد ایمن بودن تجدید سطح فرکشنال در زمان مصرف رتینوئید های خوراکی داده های موجود بسیار گیج کننده هستند.در کل افراد خبره در این زمینه معتقدند با بازگشت فعالیت غدد سباسه ظرف ۶ ماه تا دو سال از پایان مصرف رتینوئیدهای خوراکی ، انجام تجدید سطح عمیق و کامل پوست ایمن خواهد بود.

پوستی که قبلاً با پرتوهای اشعه X درمان شده است، فاقد ضمائم پوستی به میزان مناسب است و به همین علت نباید تحت درمان با روش های تخریبی تجدید سطح پوست قرار گیرد.

همچنین انجام الکترولیز وسیع ممکن است یک منع مطلق برای تجدید سطح عمیق و کامل پوست باشد اما تجدید سطح فرکشنال یا کامل با عمق کم و سطحی احتمالاً ایمن خواهد بود.

موارد منع مطلق لیزر

موارد منع مطلق لیزر

موارد منع نسبی

انتظارات غیر واقع بینانه و نامعقول ، مشکلاتی هستند که همواره در طب زیبایی و جراحی ترمیمی با آن مواجه هستیم.تجدید سطح پوست با لیزر ، در تمام انواع آن نتایج محدود قابل ملاحظه ای به دنبال دارد، اما نباید بیش از آن چه هست وانمود  شده و ارائه شود.به ویژه در مورد اسکارهای آکنه ، ممکن است بهبودی قابل توجهی ایجاد شود اما نیاز به جلسات متعدد درمانی خواهد داشت.

سابقه ایجاد کلوئید و یا اسکار

بیمارانی که سابقه ایجاد اسکار غیر طبیعی دارند ممکن است به دنبال انجام تجدید سطح پوست با لیزر هم دچار اسکار شوند.این گروه از بیماران باید با احتیاط فراوان مورد درمان قرار گیرند و انجام نقاط تست پیش از درمان اصلی ممکن است کمک کننده باشد.

تجدید سطح ناحیه ای در اشخاص با پوست تیره

تجدید سطح عمیق و کامل پوست در افراد با پوست ممکن است سبب ایجاد تفاوت رنگ با نواحی مجاور شود در این شرایط تجدید سطح فرکشنال یا سطحی احتمالاً ایمن تر هستند.

گرافت های پوستی

در مورد بیماران گراف شده پوستی ، باید جانب احتیاط رعایت شود چرا که ضمائم پوستی مورد نیاز برای بهبود بعد از لیزر در محل گرافت ها به میزان مناسب وجود ندارند.در این بیماران به طور معمول تجدید سطح پوست صرفاً در حاشیه گرافت ها و به منظور صاف کردن لبه ها انجام می شود.حتی در این شرایط هم باید احتیاط کامل رعایت شود.

انجام لایه برداری شیمیایی عمیق یا درم ابریژن مکانیکی عمیق در گذشته

در بیمارانی که سابقه لایه برداری شیمیایی عمیق فنل یا لیزرهای عمیق قدیمی را دارند یا تحت درم ابریژن مکانیکی عمیق قرار گرفته اند به دلیل احتمال صدمه دیدن ضمائم پوستی و امکان عدم بهبود طبیعی و نرمال پوست بعد از لیزر باید جانب احتیاط رعایت شود.

انجام تجدید سطح عمقی پوست با لیزر در گذشته

در بیمارانی که سابقه تجدید سطح عمیق پوست با لیزر داشته اند باید احتیاط کامل رعایت شود چراکه ممکن است ضمائم پوستی در خلال درمانی قبلی صدمه دیده باشند.نویسندگان به طور معمول بیمارانی که قبلاً درمان های عمقی با لیزرهای دی اکسید کربن داشته اند را برای تجدید سطح مجدد می پذیرند اما پارامترهای درمان را به صورت ایمن و مناسب تعدیل می کنند.

سابقه تبخال

بیمارانی با سابقه شدید بروز تبخال نیازمند یک رژیم پروفیلاکسی متفاوت با بیمارانی که سابقه واضح تبخال ندارند هستند به طور معمول این درمان پیشگیری ۲ الی ۳ روز قبل از لیزر آغاز می شود و بعد از لیزر هم تا مدت طولانی تری ادامه می یابد .پوستی که به تازگی تحت درمان تجدید سطح قرار گرفته باشد، حتی زمانی که زخم به طور کامل بهبود یافته باشد هم به نظر می رسد در معرض خطر افزایش یافته ابتلا به عفونت های ویروسی قرار داشته باشد و این برخلاف عفونت های باکتریال است که با اپیتلیالیزه شدن کامل زخم تقریباً به طور کامل مهار می شوند به همین دلیل توصیه ما به افرادی که سابقه ی تبخال دارند این است که قبل از هر اقدامی با متخصص پوست در میان بگذارند تا پیشگیری از تبخال زدن صورت بگیرد.

مقاله های مرتبط سایت دکتر امیر سلیمانی عبارتست از :

زگیل ها

کهیر های فیزیکی

بیماری پمفیگوس

آبله مرغان

تبخال تناسلی

زونا و درمان آن

دکتر سلیمانی متخصص پوست

آدرس مطب ونک : خیابان ولی عصر ، بالاتر از میدان ونک ، کوچه برادران شریفی ، پلاک ۶۱ ، واحد ۱ ، ساختمان پزشکان خشایار

تلفن تماس : ۸۸۶۴۲۴۱۳ – ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۱ -۰۹۰۱۲۲۲۲۱۱۸

آدرس مطب شهر قدس : میدان قدس- بلوار امام خمینی – جنب داروخانه رستمی- ساختمان پزشکان مهدیه- طبقه ۴ واحد۱۰
شماره تماس :  ۰۹۰۱۴۴۴۴۱۱۸ –

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *