بیماری پوستی مورفه آ

بیماری پوستی مورفه آ در خانم ها نسبت به آقایان شایع تر می باشد این بیماری موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. در حال حاضر با انجام تحقیقات فراوان بروی این بیماری هنوز علت بروز آن تشخیص داده نشده است.

بیماری پوستی مورفه آ یک نوع بیماری خود ایمنی می باشد که در آن نواحی مختلفی از پوست دچار سفتی می شوند که در برخی موارد این بیماری پوستی می تواند با علایمی دیگری مانند خشکی پوست، تورم، التهاب، قرمزی همراه باشد. به مرور زمان این علایم برطرف می شوند و جای خود را به ضایعه سفتی می دهند که معمولا بروی این ضایعه سفت مویی رشد نمی کند و حتی ممکن است به مرور زمان موهای روی این ضایعه از بین بروند. این بیماری توسط متخصص پوست و مو معمولا در اولین معاینه تشخیص داده می شود برای درمان این بیماری روش های درمانی مختلفی مطرح شده است.

بیماری پوستی مورفه آ

درمان بیماری پوستی مورفه آ

در صورتی که بیماری پوستی مورفه آ بصورت یک لک باشد برای درمان آن می توان از کورتیکواستروییدها یا کرم‌های ضدالتهابی غیرکورتونی استفاده کرد . همچنین برای درمان آن توصیه می شود افراد ضایعه سفت و خشک شده را با استفاده از پماد های ویتامین D چرب نگه دارند

در صورتی که این بیماری پوستی پیشرفت کرده باشد و گسترده شده باشد و بصورت لکه هایی در نواحی مختلف بدن مشاهده شود می توان برای درمان آن از داروهای هیدروکسی کلرین که خواص ضد التهابی دارند استفاده کرد. در برخی موارد برای درمان این بیماری پوستی از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می شود. یکی دیگر از روش های درمان بیماری پوستی مورفه آ نوردرمانی می باشد. در این روش در ابتدا بیمار در کابین دستگاه های نور درمانی قرار می گیرند و اشعه خاصی بروی ضایعه سفت آن ها تابانده می شود . اشعه ای که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد خواص ضد التهابی دارد که با نفوذ در ناحیه مورد نظر سفتی پوست را از بین می برد.

روش های پیشگیری از بروز بیماری پوستی مورفه آ

بیماری پوستی مورفه آ بیماری نگران کننده ای نمی باشد و با مراجعه به متخصص پوست و مو این بیماری به راحتی قابل درمان می باشد. در صورتی که هر گونه ضایع سفت و یا تغییر رنگ بروی پوست خود مشاهده کردید حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو راهنمایی و مشاوره های لازم را در خصوص درمان این بیماری در اختیار شما عزیزان قرار می دهند متاسفانه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری راهی وجود ندارد

1. دلبر
    دلبر میگوید :

باسلام و احترام

• drsoleymani
      drsoleymani میگوید :

با سلام
      درمان مورفه آ ترکیبی از درمانهای موضعی، خوراکی و فتوتراپی است. برای معاینه دقیقتر مراجعه کنید.