بیماری های ناخن

ناخن های زرد رنگ

عفونت قارچی از شایعترین دلایل زرد رنگ بودن ناخن ها می باشد و در صورتی که عفونت درمان نشود فرورفتگی هایی در ناخن مشاهده می شود و ممکن است ناخن ها ضخیم تر شوند.

بیماری های ناخن

ناخن های کبود

در صورتی که بدن اکسیژن کافی دریافت نکند ناخن ها به رنگ آبی یا کبود در می آیند .  ناخن های کبود می تواند نشانه ای از یک عفونت ریوی  مانند پنومونی باشد .

ناخن های موج دار

برخی از افراد ناخن هایی با سطح ناصاف دارند به گونه ای که سطح ناخن های این افراد موج دار یا حفره دار می باشد که در برخی از موارد این علائم می تواند نشانه اولیه پسوریازیس یا آرتیت های التهابی باشد که در این حالت همراه با این علائم، پوست زیر ناخن به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در می آید.

ترک ناخن

ترک ناخن و یا شکننده بودن ناخن ها می تواند نشانه بیماری تیروئید باشد در مواردی که همراه با ترک و شکاف خوردن ناخن زرد رنگ شود می تواند نشانه یک عفونت قارچی باشد .

التهاب ناخن

عفونت یکی از عواملی است که می تواند موجب التهاب و قرمزی ناخن شود . در برخی از افراد پوست اطراف ناخن ها حالت پف کرده و قرمز دارد، که می تواند ناشی از لوپوس و یا یکی دیگر از بیماری های بافت همبند باشد به همین علت در صورت مشاهده این نشانه می توانید به یک متخصص پوست مراجعه نمایید.

خطوط تیره در زیر ناخن ها

در برخی از افراد در زیر ناخن ها خطوط تیره مشاهده می شود که در این شرایط باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گیرند . خطوط تیره در زیر ناخن ها می تواند نشانه ای از یک نوع سرطان پوستی به نام ملانوم باشد به همین علت در صورت مشاهده این علائم حتما باید به یک متخصص پوست و مراجعه نمایید . دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو می توانند راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

جویدن ناخن

بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند و برای آن ها انجام این کار یک عادت به حساب می آید. جویدن ناخن می تواند در برخی از موارد نشانه از یک اضطراب دائمی باشد . در صورتی که با این مشکل مواجه هستید و نمی توانید جویدن ناخن های خود را متوقف کنید و این عادت را فراموش نمی کنید می توانید با مراجعه به یک پزشک مشکل خود را برطرف کنید.