درمان تعریق

درمان تعریق

درمان تعریق

آیا می دانید درمان تعریق بیش از حد بدن به چه صورت است ؟ در این مقاله می خواهیم در مورد تعریق بدن و درمان آن به صورت مختصر توضیح دهیم .

دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست ، مو و زیبایی جهت ارتباط می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید .شماره تماس ونک و شهر قدس به ترتیب عبارتست از : : ۸۸۶۴۲۴۱۳ – ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۱ – ۰۹۰۱۴۴۴۴۱۱۸

انواع تعریق بدن

تعریق بدن به دو صورت اولیه و ثانویه می باشد . تعریق بدن در صورتی که بیش از اندازه باشد بستگی به نوع بیماری است اگر ما تعریق بیش از حد اولیه داشته باشیم مفهومش این است که ما با یک بیماری ژنتیک اولیه طرف هستیم و درمانش چیز دیگری نسبت به تعریق بدن ثانویه است.

درمان تعریق

درمان تعریق ثانویه

در تعریق ثانویه باید شرایطی که باعث این نوع تعریق شده را باید از بین ببریم .فرضاً در بیماری ها دیابت ، چاقی ، فشار خون و یا با قطع داروهایی که باعث تغییراتی در بدن می شود را می توان با استفاده از درمان های مختلف و کنترل بیماری تعریق را کم یا به طور کامل از بین ببریم.

درمان تعریق

درمان تعریق بدن اولیه

در تعریق بدن  بیش از حد اولیه  که اساس آن ژنتیک است تغییراتی که می توانیم انجام دهیم متاسفانه تا حدودی محدودیت هایی را ایجاد می کند.

درمان تعریق بدن اولیه شامل دو گروه موقت ( که درمان پس از مدتی اثرش را از دست می دهد ) و درمان های قطعی که به صورت جراحی است تقسیم بندی می شود.در درمان های موقت به نحوی سعی می کنیم میزان تعریق یا بروز تعریق یا وجود تعریق را کنترل کنیم که می تواند با استفاده از موادی باشد که محل تعریق ها استفاده یا تزریق می شود تا خروج عرق را از غده عرقی  کنترل می کند یا می تواند به صورت استفاده از داروهای دیگری در محل مانند تزریق بوتاکس باشد که به طور کلی تعریق را از غدد عرقی به مدت دوره ای متوقف می کند که معمولاً اثر پذیری تزریق بوتاکس حدود ۶ ماه است و این درمان ها به صورت موقت هستند و لازم هست که فرد هر ۶ ماه یک بار تزریق بوتاکس را انجام دهد .

درمان تعریق دائم که نوعی درمان قطعی است جراحی انجام می شود که در آن اثر سمپاتیک مسئول تعریق بیش از حد است و توانسته است باعث ایجاد تعریق شدید در کف دست ها ، کف پاها ، زیر بغل و سرو صورت شود توسط یک جراحی از کار انداخته شود که می تواند در شکل های مختلف این جراحی انجام شود .

مقاله های مرتبط سایت دکتر امیر سلیمانی عبارتست از :

زگیل ها

کهیر های فیزیکی

بیماری پمفیگوس

آبله مرغان

تبخال تناسلی

زونا و درمان آن

دکتر سلیمانی متخصص پوست

آدرس مطب ونک : خیابان ولی عصر ، بالاتر از میدان ونک ، کوچه برادران شریفی ، پلاک ۶۱ ، واحد ۱ ، ساختمان پزشکان خشایار

تلفن تماس : ۸۸۶۴۲۴۱۳ – ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۱ -۰۹۰۱۲۲۲۲۱۱۸

آدرس مطب شهر قدس : میدان قدس- بلوار امام خمینی – جنب داروخانه رستمی- ساختمان پزشکان مهدیه- طبقه ۴ واحد۱۰
شماره تماس :  ۰۹۰۱۴۴۴۴۱۱۸ – ۰۹۳۵۳۵۳۸۶۴۰

کلینیک کاشت مو عباس آباد ،مفتح شمالی، خ نقدی، پلاک۱۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *