پیری پوست در اثر نور خورشید

پیری پوست در اثر نور آفتاب

پیری پوست در اثر نور آفتاب

بعد از سپری کردن دوران جوانی پوست به آرامی دچار پیری می شود پیری طبیعی در بدن همه افراد رخ می دهد اما نوع دیگری از پیری پوست وجود دارد که  در اثر نور خورشید می باشد و ممکن است به دلیل تماس بلند مدت با نور خورشید به وجود بیاید.  پیری پوست به دلیل نور خورشید تا اندازه ای از طریق ژنتیکی نیز می باشد برای مثال کسانی که پوست روشنی دارند و یا به اصطلاح بور هستند  مستعد پیری پوست می باشند.

حالت پیری پوست در اثر نور خورشید می تواند به دلیل فعالیت زیاد در هوای آزاد و همچنین حمام آفتاب به وجود بیاید.در صورتی که شما پوست خود را با قسمت هایی مانند ران و کفل ها مقایسه کنید می تواند متوجه تغییرات به وجود آمده در پوست صورت خود بشوید.

معمولا پوست های روشن آشکارا دچار لک و کک و مک می شود و در افراد مسن پوست صورت خشک شده و به حالت های ضخیم ، زرد ، لکه های قهوه ای رنگ و چین و چروک های کوچک و یا عمیق و پر از وریدهای نازک دیده می شود.

پیری پوست در اثر نور خورشید

علت پیری پوست در اثر آفتاب

به دلیل اجتماع آسیب های پوستی ناشی از پرتو ماوراء بنفش که در طول سالیان زیاد به وجود آمده است پیری پوست به وجود می آید.البته تماس داشتن با UVA باعث به وجود آمدن تغییرات بسیار زیادی می شود.این پرتوها به خصوص در اثر حمام آفتاب های طولانی و بدون ضد آفتاب تاثیرات فراوانی را بر روی پوست می گذارد.

بعد از اینکه فرد در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرد مواد شیمیایی زیادی آزاد می شود و به اندازه زیادی به درم پوست آسیب وارد می کند و همچنین کلاژن و الاستین را که از چروک های پوستی جلوگیری می کنند، آسیب وارد می کند .

اما در برخی از افراد هم لایه اپیدرم نازک تر و شکننده تر می شود و بر اثر آفتاب سلول های برنزه کننده در بلند مدت به  شکل لکه های قهوه ای رنگ تبدیل می شوند و سپس پوست زرد می شود و همگی این علائم در کنار هم باعث پیری پوست می شود.

آیا می توان از پیری پوست در اثر نور خورشید جلوگیری کرد؟

بله قاعدتا اگر شما بتوانید همیشه از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید پیری پوست برای شما دیرتر رخ می دهد . احتمال پیری پوست حتی با تابش های خفیف ماورابنفش نیز امکان پذیر است.

با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *