پیشگیری از پیری پوست

پیشگیری از پیری پوست

پیشگیری از پیری پوست

عوامل زیادی وجود دارد که باعث پیری پوست میشود با افزایش سن  پیری پوست به سراغ افراد خواهد آمد .

از عوامل دیگری که در این امر تاثیر خواهد گذاشت علل ارثی بودن پیری پوست میباشد که نقشی بسیار مهمی دارد. عوامل محیطی هم نباید نادیده گرفته شود. مهم ترین بخش از این دسته عوامل “تابش خورشید” است . در قسمت های از پوست که با عامل های خارجی در تماس هستند پیری پوست با عامل تابش خورشید نیز بارز تر است. البته در این میان افرادی هستند که نسبت به سن خود پیر تر و یا جوان تر به نظر خواهند رسید.

پیشگیری از نور خورشید

ارتباط مستقیم با نور خورشید در مدت زمان طولانی باعث از بین رفتن الیاف الاستین پوست و به وجود آمدن لکه های قهوه ای خواهد شد. قرار گرفتن بیش از حد در زیر نور خورشید احتمال بروز انواع بیماری بدخیم در پوست را افزایش می دهد.

برای پیشگیری از این عارضه استفاده از عینک آفتابی ، لباس های نخی و کلاه لبه دار بسیار مفید میباشد. استفاده از عینک آفتابی کمک بزرگی در زمینه محافظت به چشم ها میباشد زیرا در زمانی که نور خورشید به چشم ها تابیده میشود به صورت ناخودآگاه و غیرارادی چشم ها جمع خواهد شد و زمانی که از عینک آفتابی استفاده میشود این جمع شدن چشم ها نیز حذف خواهد شد و در نهایت چین و چروک های عمیق در اطراف چشم ها ایجاد نخواهد شد.

کرم های ضدآفتاب هم میتوانند آسیب های نور خورشید را به حداقل برسانند . عوامل دیگری مانند تغییر در حالات چهره هنگام صحبت کردن ، خندیدن و خشونت میتواند در ایجاد چین و چروک ها موثر باشد .

پیشگیری از پیری پوست

نکشیدن و ترک سیگار

سیگار آسیب های فراوان و جبران ناپذیر به تمامی بدن می رساند به ویژه به ریه ، قلب ، مغز .

صدمه های  وارد شده علاوه بر اعضای بدن به پوست بدن هم نیز آسیب فراوان وارد خواهد کرد.

تغذیه پوست به وسیله ی ایجاد انقباض در عروق پوست توسط نیکوتن موجود در سیگار مختل خواهد شد. علاوه بر این مواد سمی که در سیگار وجود دارد زمانی که با پوست تماس مستقیم داشته باشند از فورل پوست نیز عبور کرده و باعث آسیب رساندن به الیاف الاستین و کلاژن خواهند شد. این الیاف ها شادابی و قوام پوست شما را نیز تضمین خواهند کرد و زمانی که به آنها لطمه وارد شود به وسیله سیگار باعث پیری پوست میگردد.

همچین دود سیگار هم  مانند نور خورشید باعث جمع شدن غیر ارادی چشم ها میشود و دلیلی خواهد شد برای وجود آمدن چین و چروک اطراف چشم.

پرهیز از ورزش های شدید و غیر ضروری پوست

زمانی که شما ورزش های شدید و کشش نامناسب را به پوست خود وارد خواهید کرد به مرور زمان سطح پوست گسترده خواهد شد و پوست اضافه تشکیل میشود و در نهایت باعث شلی و چین خوردگی در پوست صورت میشود. بر اساس همین منطق خوابیدن مداوم  بر روی یک طرف صورت باعث کشیدگی در پوست خواهد شد .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم – با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *