علایم کمبود ویتامین بدن

علایم کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

علایم کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

مشکلات پوستی و ریزش مو

کمبود زینک یکی از علت های شایع ریزش مو است همچنین کمبود این ماده مغذی می تواند باعث خشک شدن پوست و کاهش روند ترمیم زخم ها شود .

ایجاد لکه های قرمز رنگ بروی پوست و کمبودی در اثر تماس جزئی با اشیاء می تواند ناشی از کمبود زینک بدن باشد .

علایم کمبود ویتامین بدن

علایم کمبود ویتامین بدن

بوجود آمدن جوش های سفید و قرمز روی بازوها و گونه ها

در صورت کمبود ویتامین های گروه A  و D و اسیدهای چرب ضروری ممکن است جوش های قرمز رنگی بروی گونه ها و بازوها ایجاد شود. این نوع از جوش ها دردناک هستند و به سختی از بین می روند و با آکنه فرق دارند و مقاوم تر می باشند . برای رفع این جوش ها باید چربی های سالم مصرف نمایید و تا حد ممکن مصرف چربی های اشباع شده را کاهش دهید .همچنین برای رفع این مشکل می توانید در رژیم غذایی خود مصرف ماهی آزاد، آجیل های مانند بادام و گردو، تخم کتان و تخم شربتی را افزایش دهید و همچنین برای تامین ویتامین A لازم بدن مصرف هویج، فلفل دلمه و سیب زمینی شیرین را افزایش دهید.

مور مور شدن و خشکی مفاصل دست ها و پاها

کمبود ویتامین Bمخصوصا ویتامین های B12 ، B9 و B6 می تواند موجب خشکی مفاصل پا ها و دست ها و مور مور شدن شود در صورتی که بدن به مقدار کافی این ویتامین ها را دریافت نکند عصب های پوست و عصب های پریفریک تحت تاثیر قرار می گیرند و در نتیجه مشکلاتی را بوجود می آورند. همچنین کمبود ویتامین B  می تواند باعث خستگی بی علت ، اضطراب شدید ، افسردگی و اختلالات هورمونی شود که به منظور رفع این مشکلات و تامین  ویتامین  B  بدن مصرف تخم مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا ها ، اسفناج و مارچوبه را باید افزایش دهید.

احساس درد در پاها، پشت ساق پا و ساق پا و گرفتگی عضلانی

گرفتگی عضلانی و درد پاها ناشی از کمبود کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. این گرفتگی عضلانی و درد پا ها می تواند به علت کمبود یکی از این مواد معدنی باشد یا کمبود هر سه این مواد معدنی در بروز این مشکل دخیل باشند. ممکن است بدن مواد معدنی و ویتامین های گروه B  خود را به علت تعریق زیاد از دست بدهد . انجام ورز ش های سنگین باعث تعریق زیاد بدن و از دست رفتن مواد معدنی بدن می شود که در این حالت نیاز است مصرف بادام، فندوق، گیلاس، گریپ فروت، بروکلی، موز و سیب را افزایش دهید تا مواد معدنی بدن که در اثر تعریق زیاد بدن کاهش پیدا کرده است تامین شود.

راه های ارتباطی دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

کانال تلگرام دکتر امیر سلیمانی: doctorsoleymani

اینستاگرام دکتر امیر سلیمانی: dr_amir_soleymani

شماره های تماس: 09012222118 – 02188642413

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *