درمان-لک-صورت-یاملاسما

درمان لک صورت یاملاسما

درمان لک صورت یاملاسما

لک صـورت یا ملاسـما عـارضه پوستی شـایعی به خصوص در دختران و خانم های جوان است. این عارضه به صورت لکه های قهـوه ای  روشن تا تیره بر روی گونه ها ؛ پیشانی و چانه و لب بالا اکثراً دو طرفه و قرینه دیده می شود.

شـایع ترین سنین بروز آن 20 تا 30 سالگی است اگرچه در دوره ی یائسگی هم ممکن است دیده شود و در خانم ها بیشتر از آقـایان است.

برای دیده شدن لک صورت یا ملاسما علل مشخصی بیان نشده است . اما می توان گفت افرادی که دارای پوست های تیره تری هستند بیشتر به این عارضه دچار می شوند .لک صورت همراه با تغییرات هورمونی می باشد ،همین عامل می تواند یکی از علل ایجاد لک های تیره که اغلب در دوران بارداری و یا در صورت مصرف قرص های ضد بارداری باشد . لک های(ملاسما) دوران بارداری نسبتا شایع هستند.گاهی اوقات آن ها را ماسک های حاملگی یا کلوآسما می نامند.لک ها معمولا تا پایان دوران بارداری وجود دارند. مهمترین عامل گسترش لک صورت در معرض نور خورشید قرار گرفتن می باشد.استفاده از دارو هایی که شما را نسبت به نور خورشید حساس می کنند،  می توانند خطر ابتلاء به لک (ملاسما )را افزایش دهند.

درمان-لک-صورت-یاملاسما

راه های درمان

درمان موضعی

  • هیدروکینون فرایند شیمیایی طبیعی که باعث تولید ملانین، ماده ای که باعث تیره شدن، پوست می شود را متوقف می کند.
  • ترتینویین نوعی ویتامین آ است که به افزایش میزان ریختن سلول های مرده و جایگزین شدن سلولهای جدید کمک می کند.این باعث محو شدن لک های تیره به محض ریختن سلول های تیره می شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی ازکم شدت ترین  روش ها ی زیبایی برای درمان ملاسما است.چون دوره ی بهبودی کوتاهی دارد به عنوان روش محبوبی شناخته شده است.هرچند  دارای اثرات خوبی مانند گزینه های درمانی دیگر مانند لایه بردای شیمیایی و بازسازی لیزری نیست.

لیزر

لیزر از پرتو های نور لیزر برای از بین بردن سلول های سطح پوست استفاده می کند.لیزر درمانی نشان داده است که نوید دهنده ی درمان ملاسما به ویژه در بیماران با پوست تیره را است.

درمان با IPL

در این روش از طول موج خاصی از نور برای هدف قرار دادن لک ها و از بین IPL بردن مناطق رنگی پوست استفاده می کند.

مهمترین نكته ای كه بیماران مبتلا به لک صورت باید در نظر داشته باشند عبارتست از اجتناب از خود درمانی و مراجعه به پزشك متخصص ، كه این امر باعث می شود تا بیمار بصورت اصولی تحت درمان قرار گرفته و از تحمیل هزینه های اضافی و همچنین عوارض ناشی از خود درمانی جلوگیری به عمل آید .

راه های ارتباطی دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

کانال تلگرام دکتر امیر سلیمانی: doctorsoleymani

اینستاگرام دکتر امیر سلیمانی: dr_amir_soleymani

شماره های تماس: 09012222118 – 02188642413

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *