درمان ریزش موی ارثی

درمان ریزش موی ارثی

امروزه مردان بسیاری با مشکل ریزش موی ارثی مواجه هستند، در حوزه پزشکی برای رفع این مشکل روش هایی مطرح شده است که می تواند جلوی ریزش موی سر را بگیرد و بطور دائمی این مشکل را برطرف نماید . برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را دریافت نمایید و مشکل ریزش موی خود را به طور کامل بطرف نمایید باید در انتخاب پرشک خود بسیار دقت نمایید ، دکتر امیر سلیمانی برای درمان ریزش موی سر از روش های ترکیبی استفاده می نمایند که بهترین نتایج و بالاترین میزان رضایت را از بیماران عزیز خود دریافت نموده اند .

کاشت مو

پی آر پی

پی آر پی یکی از روش هایی می باشد که امروزه برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد، در این روش چند سی سی خون از بیمار گرفته می شود، و نمونه خون گرفته شده در داخل کیت مخصوص پی آر پی ریخته می شود و در داخل دستگاه سانتریفوژ قرار داده می شود، در دو مرحله کیت در داخل دستگاه چرخانده می شود و بعد از آن آماده تزریق در ناحیه مورد نظر می شود، پلاسمای غنی شده با استفاده از یک سوزن مخصوص در نقاط مختلف پوست سر در عمق مناسبی به منظور جلوگیری از ریزش موی سر تزریق می شود . ممکن است در هنگام تزریق بیمار درد اندکی را احساس نماید.
این روش بصورت سرپایی انجام می شود و بیمار می تواند بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر گیرد .

مزایای تزریق پی آر پی در درمان ریزش مو

  • روش ساده و غیر جراحی
  • تزریق چندگانه: روند تقریبا 60 دقیقه طول می کشد
  • نتایج ایمن و مطمئن
  • دوره بهبودی بسیار سریع

با یک سوزن نازک، پلاسمای غنی شده به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و سپس عوامل رشد در سلول های خونی شما کار خود را انجام می دهند و رشد مو به طور طبیعی تحریک می شود.
PRP روش بسیار مناسبی برای درمان ریزش مو مردان و زنان است. این حالت ایده آل، غیر جراحی، کاملا طبیعی، روش پزشکی جایگزین مورد استفاده برای درمان ریزش مو است. این درمان تزریقی است که همانطور که گفته شد از خون خود بیمار استفاده می شود.

پلاسمای خون ما (PRP) حاوی عوامل رشد فعال است که می تواند رشد مو را افزایش دهد و کمک بسیاری به بازگرداندن اعتماد به نفس می کند.

هزینه درمان موی PRP می تواند قابل توجه باشد، زیرا ممکن است برای دستیابی به نتیجه مورد نظر، جلسات بیشتری نیاز باشد.
PRP نیز در ارتباط با برخی از روش های پیوند مو مورد استفاده قرار می گیرد.

سوالات متداول در مورد درمان موی PRP

آیا این روش عارضه ای دارد ؟

از آنجا که پلاسمای غنی شده از خون شخصی بیمار تولید می شود، هیچ واکنش آلرژیک با PRP وجود ندارد. یک مقدار متمرکز از سلولهای سفید خون، بخشی از PRP است که مدافعان طبیعی بدن در برابر عفونت هستند. بنابراین عفونت بسیار نادر است.

درمان PRP چه مدت طول می کشد ؟

به طور معمول حدود 60 دقیقه طول می کشد ، اما به طور کل مدت زمان تزریق پی آر پی بسته به مناطق تحت درمان دارد.

آیا باید تزریق پی آر پی را تکرار کرد ؟

بسته به نیازهای فرد و برنامه های درمانی بیمار، درمان PRP می تواند تا زمانیکه نتیجه مورد نظر به دست می آید تکرار شود. تجربه ما نشان می دهد که درمان منظم PRP هر 3 تا 6 ماه می تواند بسیار مفید باشد.

مزوتراپی

مزوتراپی روشی کم تهاجمی می باشد که در درمان ریزش موی زنان و مردان مورد استفاده قرار می گیرد در مزوتراپی از تفنگ های مخصوصی برای تزریق محلولی که حاوی مواد معدنی، آمینواسیدها، نوکلئیک اسدیها و ویتامین ها است در نواحی مورد نظر استفاده می شود و باعث رشد مجدد مو می شود . مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون درد می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . در این روش هیچ گونه بی هوشی صورت نمی گیرد . مزوتراپی باید با دقت بسیار بالایی انجام گیرد تا نتایج خوبی از این روش حاصل شود ، دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو در مزوتراپی تجربه و مهارت بسیار بالایی دارند و در این زمینه می توانند راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند .

لیزرتراپی

یکی دیگر از روش های که برای درمان ریزش موی ارثی مورد استفاده قرار می گیرد لیزر تراپی است در این روش از یک کلاهکی استفاده می شود که فولیکول های مو ناحیه مورد نظر را به خوبی تحریک می کند . این روش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد، در این روش با تحریک تولید پروتین و افزایش متابولیسم فولیکول مو از ریزش مو جلوگیری می شود .
در ابتدا پزشک بررسی و معاینات لازم را انجام می دهد و با توجه به ریزش مو تعداد جلسات درمانی را تعیین می کند که برای دریافت بهترین نتیجه و جلوگیری از ریزش مو این تعداد جلسات باید بطور کامل سپری شود .

کاشت مو

کاشت مو

یکی از روش های قطعی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد کاشت مو می باشد، کاشت مو فرایندی است که در آن فولیکول های مو از ناحیه اهدا کنند ( موهای پشت سر ) گرفته می شود و به بخش ناحیه دریافت کننده که کم پشت است و نیاز به پیوند مو دارد انتقال داده می شود . کاشت مو عمدتا برای درمان طاسی سر مورد استفاده قرار می گیرد. کاشت مو به 3 روش fut، fit و ترکیبی انجام گیرد . کاشت مو به روش fut به صورت جراحی انجام می گیرد در این روش یک شکاف باریک از پشت سر بیمار که بانک موی مناسبی داردتوسط متخصصین کاشت مو برداشته می شود و با استفاده از ابراز های خاص و بادقت بالا باریکه برداشته شده به گرافت هایی که شامل 3 تا 4 تار مو است تقسیم می شود، و در جلوی موی سر و ناحیه که دچار ریزش مو شده است کاشته می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مقاله کاشت مو به روش fut می توانید به مقاله کاشت مو به روش fut مراجعه نمایید و در رابطه با نحوه انجام این روش اطلاعات لازم را بدست اورید.
یکی دیگر از روش های کاشت مو که نسبت به کاشت مو به روش fut کم تهاجمی تر می باشد و برشی در این روش از کاشت مو ایجاد نمی شود ، کاشت مو به روش fit است در این روش با استفاد از یک وسیله مخصوص ( پانچ) گرافت های لازم تک تک از ناحیه دهنده مو برداشته می شود و در ناحیه ای که نیاز به پیوند مو دارد انتقال پیدا می کند، امروزه از روش کاشت مو fit بدلیل اینکه مزایای بیشتری نسبت به کاشت مو fut دارد و برشی در این روش ایجاد نمی شود بیشتر استفاده می شود . کاشت مو به روش ترکیبی یکی دیگر از روش های کاشت مو می باشد که ترکیبی از دو روش fut و fit می باشد ، از این روش در مواردی استفاده می شود که میزان طاسی گسترده می باشد . کاشت مو یک روش دائمی برای حل مشکل ریزش مو ارثی می باشد و موهای پیوند زده در این روش همانند سایر موها رشد می کنند و طبیعی و دائمی می باشند .

دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو برای درمان ریزش موی سر از روش های ترکیبی استفاده می نمایند و بعد از بررسی و معاینات لازم ، بهترین روش درمانی را برای شما عزیزان در نظر می گیرند تا مشکل ریزش موی سر شما بطور کامل برطرف شود، در صورتی که با مشکل ریزش مو مواجه هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را از دکتر امیر سلیمانی دریافت نمایید .

راه های ارتباطی دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

کانال تلگرام دکتر امیر سلیمانی: doctorsoleymani

اینستاگرام دکتر امیر سلیمانی: dr_amir_soleymani

شماره های تماس: 09012222118 – 02188642413

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *