تینه آورسیکالر

تینه آورسیکالر یک بیماری بی خطر می باشد که به آن کچلی تغییر دهنده رنگ هم گفته می شود ، افرادی که مبتلا به این بیماری هستند از تغییر رنگ پوست خود بسیار ناراضی می باشند . این بیماری پوستی یکی از بیماری های شایع در مناطق استوایی و نیمه استوایی است .

تینه آورسیکالر

علائم تینه آورسیکالر

از علائمی این بیماری میتوان به ضایعاتی بصورت لکه های صورتی و نقره ای در نواحی از بدن مانند گردن ، تنه و بازوها اشاره کرد . در برخی از موارد ممکن است این علائم همراه با خارش باشد و برای بیمار کمی آزار دهنده باشد . ممکن است به مرور زمان این لکه ها شروع به پوسته پوسته شدن کنند .

درمان تینه آورسیکالر

برای درمان این بیماری متخصص پوست و مو شامپو، داروهای خوراکی و پماد هایی را تجویز می نماید که که طبق دستور باید بروی نواحی مبتلا مورد استفاده قرار گیرد. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند در صورت مشاهده علائم توصیه می شود به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایند تا درمان هرچه سریعتر انجام گیرد .

توصیه های برای افرادی که مبتلا به این بیماری هستند :

در صورتی که بیماری تینه آورسیکالر حاد باشد و علائم آن خفیف بیمار می تواند بدون مراجعه به پزشک با استفاده از فراورده های ضد قارچی مانند شامپوحاوی سلفید سلنیوم و پمار یا کرم ضد قارچی آن را درمان کند . دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو توصیه می کنند با استفاده از فراورده های ضد قارچی پوست مبتلا را شست و شو داده، در صورت استفاده از شامپو بهتر است شامپو به مدت 5 تا 10 دقیقه بروی پوست باقی بماند و بعد از آن شست و شو داده شود .

در صورتی که علائم این بیماری خفیف نباشد باید برای درمان به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید تا برای رفع نشانه های آن از داروهای قوی تری استفاده شود .

رعایت برخی از توصیه ها که در زیر به آن ها اشاره شده است می تواند در درمان این بیماری کمک کننده باشد

تا جایی که ممکن است افرادی که مبتلا به این بیماری هستند از فراورده های پوستی چرب استفاده نکنند .

مصرف فراورده های غیر چرب یا غیر کومدوژنیک

محافظت از پوست در برابر نور خوشید و استفاده نکردن از دستگاه های برونز کننده