تاثیر لاک بر سلامت ناخن ها

تاثیر لاک بر سلامت ناخن ها

بسیاری از خانم ها تمایل زیادی به لاک زدن و آرایش ناخن ها دارند ، اما همین زیبایی ممکن است که شما را دچار عوارضی بنماید که ناچارا با مراجعه به متخصص پوست و مو به دنبال راه کاری برای درمان آن خواهید بود .
لاک زدن چه تاثیرات مختلفی روی سلامتی ناخن ها و سلامت عمومی دارد ؟

در توضیح عوارض لاک باید خاطر نشان نمود که ،  لاک ها از مواد شیمیایی خطرناکی تهیه شده اند که می توانند برای سلامتی ما بسیار خطرآفرین باشند توصیه های دکتر امیر سلیمانی ،متخصص پوست و مو  را در این زمینه در نظر بگیرید و با استفاده از راه کار های ارائه شده حتما مواردی که سلامت شما را به مخاطره می اندازند را به یاد داشته باشید:
باید به این مساله در رابطه با لاک ناخن توجه داشته باشید که گاهی ممکن است لاک ناخن نامناسب و غیراستاندارد حاوی موادی باشد که اثری منفی روی سلامت بدن داشته باشد. بعضی از موادی که درون برخی لاک‌های ناخن وجود دارند می‌توانند باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی چون سرطان، ناراحتی‌های قلبی، نازایی، اختلال‌‌های تیروئید و بعضی از آلرژی‌ها شود. به همین دلیل بسیار مهم است که لاکی مرغوب و با مارکی معتبر بخرید. انتخاب لاک معتبر و مرغوب می تواند شما را از آسیب های جدی وا دارد :

راه شناسایی مارک‌های غیرمعتبر چیست ؟

تولیدکنندگان لاک‌های ناخن نیز باید قوانین سازمان (FDA) را رعایت کنند اما تولید‌کنندگانی هستند که از قوانین تخلف می‌کنند و محصولات خود را بدون هیچ استانداردی وارد بازار می‌کنند؛ اول از همه توجه کنید که تولیدکنندگان ملزم هستند حتما تمام مواد موجود در لاک را روی برچسب آن بنویسند و اگر چنین برچسبی نداشته باشد بهتر است از خریدن لاک صرف‌نظر کنید چون احتمالا مواد نامناسبی در آن وجود دارد که تولید‌کننده از درج آن خودداری کرده ‌است. علاوه بر این نبودن برچسب مواد اولیه نشان‌دهنده غیرمعتبر بودن مارک تولید‌کننده است.

مضرات لاک

توصیه های مفید برای افرادی که دائما لاک می زنند
لاک را با دندان پاک نکنید
باید بدانید که موادی  در لاک‌ها و پاک‌کننده‌های آن‌ها وجود دارند که سمی هستند از این رو توصیه جدی ما این است که لاک ناخن را با دندان های خود نکنید . موادی که بیشتر از همه موجب نگرانی می‌شوند عبارتند از تولوئن، بوتیل استات واتیل استات(استون) و دی‌بوتیل فتالات و….البته بیشترین خطر این ماده‌ها زمانی نیست که روی ناخن قرار دارند بلکه اگر به هر دلیل وارد دستگاه گوارش شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند و حتی گاهی مرگ ناشی از آن‌ها نیز گزارش شده‌است. به همین دلیل به هیچ وجه لاک‌های روی ناخن خود را با دندان خراش ندهید.

از خشک کننده ها زیاد استفاده نکنید

ماده دیگری که شاید تا به حال درباره ضررهای آن شنیده باشید فرمالدهید است؛ این ماده برای سفت و خشک‌شدن لاک استفاده می‌شود اما مشکل این ماده فرار بودن آن است و در نتیجه گاز حاصل از آن به راحتی در هوا پخش می‌شود و می‌تواند وارد هوای تنفسی شما شود و آسیب های جدی به دستگاه تنفسی شما وارد نماید . تنفس گاز ناشی از فرمالدهید می‌تواند یکی از عوامل ایجاد سرطان باشد. علاوه بر این سازمان FDA نیز اعلام کرده‌است فرمالدهید می‌تواند واکنش‌های آلرژیک و حساسیتی ایجاد کند. به‌خصوص اگر با پوست تماس پیدا کند.FDA می‌گوید یکی از واکنش‌های آلرژیکی ناشی از این ماده التهابات پوستی است، همچنین تماس طولانی مدت با فرمالدهید می‌تواند ریسک ابتلا به تنگی‌نفس را نیز بالا ببرد. به همین دلیل معمولا مستعد آلرژی‌های مختلف هستید، بهتر است لاکی بگیرید که در آن فرمالدهید نباشد.
همچنین توصیه می شود که در مقابل آتش قرار نگیرید و به هیچ عنوان با لاک خیس تغذیه نکنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *