بیماری گال

گال یکی از بیماری های پوستی است که باعث خارش پوست می شود عامل اصلی بروز این بیماری پوستی انگلی به نام مایت یا سارکوپتی اسکابیه می باشد. افراد مبتلا به این بیماری پوستی از خارش پوست خود در رختخواب بسیار شکایت دارند .

گال یکی از شایعترین بیماری های پوستی می باشد که سالیانه افراد بسیاری مبتلا به آن می شوند احتمال بروز این بیماری در مناطقی که از نظر بهداشتی در سطح پایینی هستند بسیار بیشتر می باشد .

بیماری گال

درمان

پرمتین و کروتامیتون دو دارو موثر می باشد که در درمان گال مورد استفاده قرار می گیرند پزشک اطلاعاتی را در رابطه با طریقه مصرف و مدت زمان مصرف آن در اختیار بیماران قرار می دهد در زمان مصرف دارو برای اینکه بتوانید نتایج بسیار خوبی را دریافت نمایید باید تمامی مواردی که پزشک بیان می کند را رعایت کنید .

بدلیل اینکه احتمال انتقال عفونت گال بسیار وجود دارد پزشک توصیه می کند تمامی افراد نزدیک بیمار تحت درمان قرار گیرند . لازم به ذکر است که با مصرف این داروها انگل از بین می رود اما خارش برای مدتی باقی می ماند .

در زمان مصرف دارو بسیار دقت نمایید زیرا به هیچ عنوان نباید دارو با دهان یا چشم وارد شود .

مراقبت های فردی

بعد از استفاده از دارو احتمال خارش همچنان وجود دارد ، رعایت نکات زیر می تواند در  کنترل این خارش کمک کننده باشد

خیس و خنک کردن پوست می تواند کمک کننده باشد برای انجام این کار می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید .

استفاده از محلول کالامین که محلول آرامش بخشی می باشد می تواند به صورت موثری درد و خارش را کاهش دهد .

در صورتی که با رعایت نکات فوق همچنان خارش شما ادامه داشت و آزار دهنده بود  حتما پزشک خود را مطلع سازید پزشک بعد از بررسی های لازم پماد و داروهایی را تجویز می نماید که باید بطور مرتب استفاده شود .

با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو