بیماری خشکی پوست و ایکتیوز

بیماری پوستی ایکتیوز

بیماری پوستی ایکتیوز

بسیاری از افراد از خشکی پوست خود و بیماری پوستی ایکتیوز شکایت می کنند خشکی پوست بدلیل فقدان و کاهش آب پوست می باشد و کمبود چربی پوست در این بیماری دخیل نمی باشد. در نوع شدید بیماری پوستی ایکتیوز پوست علاوه بر خشک شدن حالت پوسته پوسته پیدا می کند که این حالت بویژه در دست ها مشاهده می شود. بدلیل کمبود رطوبت در بیرونی ترین قسمت لایه ی کورنئوم پوست، پوست دچار خشکی و ترک برداشتن می شود.

بیماری خشکی پوست و ایکتیوز

علائم بیماری پوستی ایکتیوز و خشکی پوست

در ابتدا زمانی که پوست خشک می شود قرمزی مختصری بروی پوست همراه با ترک های بسیار ریز و سطحی مشاهده می شود و به مرور زمان پوست حالت خشن و ناصاف پیدا می کند و حتی ممکن است حالت پوسته پوسته پیدا کند. به مرور زمان و به تدریج ممکن است ترک های سطحی پوست عمیق تر شوند و به شیار های عمقی تبدیل گردد و در صورت عدم درمان و در مراحل پیشرفته تر شیارها تا سطح مویرگ های پوست برسند و بروی سطح پوست تر کهای زخمی ایجاد می شود که در برخی موارد ممکن است موجب خون ریزی شود

یکی از علائم شایع بیماری پوستی ایکتیوز و خشکی پوست خارش می باشد که بسیار ناراحت کننده و آزادهنده می باشد. خارش بیش از حد پوست می تواند باعث خراشیدگی سطحی پوست و در موارد پیشرفته تر موجب عفونت پوست گردد. برای پیشگیری از بیماری پوستی ایکتیوز و خشکی پوست در زیر به برخی از عوامل اشاره شده است:

پیشگیری از بیماری پوستی ایکتیوز و خشکی پوست

استفاده از مرطوب کننده های هوا و پاین آوردن دمای اتاق تا حد معمول

استحمام یک تا دوبار در روز با آب ولرم و در هنگام استحمام کردن سطح پوست را با لیف حمام یا کیسه های زبر به هیچ عنوان سایش ندهید. ( مدت زمان استحمام از ۵ تا ۱۰ دقیقه تجاوز نکند )

پس از استحمام به هیچ وجه سطح پوست را به طور مکرر با حوله حمام ماساژ ندهید.

استفاده از مرطوب کننده پوست بلافاصله بعد از استحمام

از قرار گیری در معرض نور خورشید خوداری نمایید. ( در صورتی که در معرض نور خورشید قرار گرفته اید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.)

راه های ارتباطی دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

کانال تلگرام دکتر امیر سلیمانی: doctorsoleymani

اینستاگرام دکتر امیر سلیمانی: dr_amir_soleymani

شماره های تماس: 09012222118 – 02188642413

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

مایلید به گفتگو بپیوندید؟
ما دوست داریم شما هم در این بحث شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *