بیماری های پوستی در افراد مسن

خارش

خارش در اکثر موارد همراه با خشکی پوست ایجاد می شود که یکی از شایعترین بیماری های پوستی در افراد مسن است. پوست افراد مسن به مواد شوینده و صابون ها و سایر مواد محرک حساس تر هستند به همین علت در اثر برخورد این مواد پوست دچار سوزش و خارش می شود در درمان خارش پوست، محدود کردن تماس با عامل حساس کننده بسیار تاثیر گذار می باشد. خارش طولانی مدت ممکن است منجر به بی خوابی، خستگی و کسالت شود. در صورتی که خارش پوست بسیار آزر دهنده شد حتما به یک متخصص پوست مراجعه نمایید متخصص پوست می تواند داروهایی را برای بهبود خارش به شما توصیه کنند.

بیماری های پوستی در افراد مسن

اگر چه بیشتر تغییراتی که ما با افزایش سن در پوست خود تجربه می کنیم بی خطرند اما برخی از این مشکلات علائمی از بیماری های مهم و خطرناک هستند که نباید مورد غفلت قرار گیرند.

در صورتی که از هریک از مشکلات زیر رنج می برید حتما به متخصص پوست مراجعه نمایید:

لکه های قرمز پوسته دارد، هرگونه تغییر در رنگ و اندازه یا شکل خال ها، پیدایش ضایعه برجسته جدید، خونریزی در خال یا سایر ضایعات برجسته پوستی که می توانند علامت ابتلا به سرطان پوست باشد.

خشکی یا خارش بیش از حد پوست که با مصرف مرطوب کننده ها تخفیف نمی یابد می تواند علامت ابتلا به اگزما، بیماری پسوریازیس یا بیماری های داخلی باشد.

درد موضعی یا شدید، سردرد همراه با پیدایش تاول در پوست و خارش می تواند نشانه ابتلا به زونا باشد.

برجسته یا دردناک شدن وریدها در ساق پا می تواند علامت واریس باشد.

زخمی که خوب نمی شود می تواند علامت ابتلا به سرطان پوست، اختلالات گردش خون یا بیماری قندی باشد.

واریس وریدی

واریس وریدی در افراد مسن بسیار شایع می باشد در این بیماری وریدها بزرگ و برجسته می شوند و کاملا از زیر پوست قابل مشاهده هستند. علائم این بیماری را می توان با استراحت کردن کافی و بالا نگه داشتن پا در زمان نشستن و پرهیز از ایستادن طولانی مدت کاهش داد.

درماتیت سبورئیک

از نشانه های اگزمای شوره ای و درماتیت سبورئیک وجود پوسته های چرب و قرمزی در پوست است. اگزمای شوره ای معمولا نواحی از بدن مانند اطراف بینی ، وسط سینه ، پشت گوش ها و سر که دارای غدد چربی بیشتری هستند را درگیر می کند. رعایت بهداشت و شستوشوی مکرر در درمان اگزمای شوره ای موثر می باشد .

در صورتی که علائم این بیماری بسیار شدید باشد برای درمان باید به یک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

کراتوزسبورئیک

نشانه کراتوزسبورئیک ضایعات برجسته به رنگ قهوه ای یا سیاه رنگ هستند که در افراد مسن این ضایع بسیار مشاهده می شود.

1 × سه =