اریتراسما

اریتراسما یک عارضه عفونی می باشد که روند آرامی دارد، از نشانه های بارز این بیماری پوستی لکه یا ماکول های قرمز و قهوه ای رنگ است که بدون ترشح می باشند و حالت خشکی دارند، بطور معمولا این ضایعات به نواحی دیگر بدن منتشر نمی شوند و به طور موضعی باقی می مانند. در برخی از موارد ممکن است حالت پوسته پوسته شده یا شوره های ریزی در ناحیه عارضه مشاهده شود اما بطور کل این ضایعات خشک و بدون تورم و ترشح هستند .

اریتراسما

نواحی که علائم اریتراسما بیشتر مشاهده می شود :

یکی از نواحی که احتمال بروز علائم اریترسما بسیار زیاد می باشد چین های بدن از جمله بین انگشتان پا و دست، زیر بغل، زیر پستان و کشاله ران می باشد .

علائم بالینی

ضایعات این بیماری پوستی همانطور که گفته شده به رنگ قرمز و قرمز متمایل به قهوه ای و مسی مشاهده می شود که در برخی از موارد پوشیده به شوره و پوسته است. در ضایعات این بیماری هیچگونه ترشحی و حالت چرک مانند مشاهده نمی شود . در برخی از موارد این ضایعات گاهی همراه با خارش می باشد . این ضایعات اغلب در نواحی چین دار بدن مشاهده می شود و تمایل ندارند که به سایر نواحی بدن انتقال پیدا کنند .

درمان

داشتن پوستی سالم و زیبا بدون هیچ گونه عارضه پوستی آرزوی تمامی افراد می باشد، هدف دکتر امیر سلیمانی متخصص پوست و مو درمان اصولی هر گونه عارضه پوستی می باشد تا افراد از داشتن پوستی سالم و زیبا لذت کافی را ببرند .

برای درمان این عارضه پوستی پماد و محلول های خاصی توسط متخصص پوست تجویز می شود که در زیر به آن ها اشاره شده است که باید در زمان تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد

محلول تیوسولفات سدیم ۲۰%

پماد گوگرد ۳%

پماد کراتو لیتیک مانند پماد وایت فیلد

پوویدین یده یا اسید فوسیک بصورت موضعی

تترا سایکلین

کلرانفنیکل ( امروزه استفاده از این دارو محدود شده است زیرا اثرات سرکوبگری در مغز استخوان دارد .)

رعایت نکات بهداشتی و شست و شوی ناحیه مبتلا کمک شایانی در روند بهبودی دارد و در از بین بردن عفونت بسیار تاثیر گذار می باشد .

برای درمان هرگونه عارضه پوستی خود در صورت مشاهده علائم آن حتما به یک متخصص پوست مراجعه نمایید و از مصرف هر دارو و پمادی بدون تجویز پزشک خودداری نمایید .

هفده + 11 =